Happy 2014 - back to Dublin, study and boarding - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Happy 2014 - back to Dublin, study and boarding - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Happy 2014 - back to Dublin, study and boarding

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Het nieuwe jaar is alweer een tijdje begonnen, maar omdat hier iedereen pas langzaam weer 'binnendruppelt' op kantoor (officieel is de studieperiode vorige week pas weer begonnen) horen we hier nog wel: Gelukkig nieuwjaar allemaal!

En het jaar is alvast prima begonnen! Sowieso heel fijn even in Nederland langs geweest en heel veel mensen even op kunnen zoeken of tegen het lijf gelopen. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel kerstdineetjes achter elkaar gehad, en het was het zeker waard. Kerst met veel te veel cadeautjes en rare kleding bij Louis en Marlou. Met de hele familie naar de schaatsbaan, om ondanks het warme weer toch even op de ijzers te staan (ze vroegen toch naar deze 'typisch Nederlandse gewoonte' hier in Dublin!). Oud en Nieuw gevierd met m'n lieve clubgenootjes, teveel eten en bizar veel vuurwerk. Eindelijk m'n nieuwe snowboard uitgeprobeerd, in de skihal in Bottrop, zodat ik nu niet kan wachten tot 'ie ook outdoor getest mag worden. Verder heb ik even gecheckt, en ligt het strand in Schoorl er nog gewoon bij! Helaas net geen surfsessie in kunnen plannen met m'n ex-collegaatjes, maar wellicht zit dat er in bij het volgende bezoek!

En vanaf de tweede week van januari ben ik weer terug in Dublin. In het begin goed aan de studie kunnen werken, omdat veel studiegenoten nog in het buitenland zaten en de sportverenigingen nog niet begonnen waren met de lessen. Dat compenseerde een beetje voor het iets mindere werk dat ik tijdens de kerstvakantie heb verricht... Inmiddels loopt alles weer zoals het hoort, met veel studie overdag en veel sporten, drankjes en feestjes (en breien, en lezen, en Duits leren) in de avond. Goed nieuws wat betreft m'n studie: ik heb de komende weken m'n eerste echte patiënten voor m'n onderzoek! Dat betekent extra m'n best doen, en eigenlijk zorgen dat er gewoon niets mis gaat, zodat ik zoveel mogelijk data van ze kan verkrijgen. Slecht nieuws wat betreft de studie: de afgelopen week is er niet bijster veel gebeurd, aangezien ik met een keel/amandelontsteking met name thuis heb gezeten. Sinds vandaag kan ik echter weer enigszins slikken, dus het gaat al de betere kant op, en ik verwacht dus dat het morgen over is ;).

Ook 2014 blijf ik nog genoeg reizen - als je daar eenmaal mee begint kun je er toch niet mee stoppen ;)
Nog twee weekjes, en dan naar de Kempervennen voor een familieweekendje Centerparks! Uitgekozen op locatie (vlakbij het vliegveld), maar nu al de beste keuze: ze hebben er een indoor skibaan - de baan waar ik volgens mij ooit m'n eerste lesjes snowboarden heb gehad. Boardje staat dus al bij papa en mama klaar om ingepakt te worden!
En nog maar vier weekjes, en dan St Sorlin d'Arves voor een awesome weekje wintersport! De eerste sneeuw ligt er al, dus dat kan vanaf nu alleen maar beter worden dunkt me. En sowieso kan het met het gezelschap al niet meer stuk =D

Nou, de batterij van m'n laptop is leeg, dus ik zet misschien nog even een kopje thee met honing en citroen, en kruip op tijd m'n bed in!

Veel liefs,
Anne

p.s. uitslagen examens zijn binnen en allemaal gehaald, en het Ierse weer is inmiddels begonnen (als in, het regent...)

  • 22 Januari 2014 - 19:26

    Maaike:

    hoeveel procent

  • 22 Januari 2014 - 20:05

    Anne:

    Haha, like you don't know :p 67 en 83%

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 22213

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: