Happy Easter - Spring, Musicals and Trampoline - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Happy Easter - Spring, Musicals and Trampoline - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Happy Easter - Spring, Musicals and Trampoline

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 April 2014 | Ierland, Dublin

Vrolijk Pasen allemaal!

Nog net op de valreep, maar het kan nog! Hoewel ik eigenlijk niet echt het plan had om veel aan Pasen te doen (het blijft anders als je in het buitenland zit), heeft het heerlijke weer dit weekend toch erg lente-achtig en daardoor paas-achtig gemaakt. Eerste Paasdag hadden we een heus paasontbijt, waarna we meteen doorgingen met het vlees voorbereiden voor de geïmproviseerde barbecue. De originele bbq mist een aantal onderdelen, verwoest door roest, dus we eindigden met een hoeveelheid kolen op de grond in de tuin met een rooster erboven. En weetje, dat werkt prima! Helemaal als je een Servische huisgenoot hebt die het altijd zo doet, haha. Naast een flinke hoeveelheid vlees en gezelligheid, was er een eitje-tik wedstrijd (nee, mijn ei won niet...), eieren zoeken in de tuin, een enorme chocolade paashaascake, en een monthy python paasfilm. Combineer alle tradities van alle culturen, en het feest wordt steeds groter ;).

Sinds kort zijn we in het bezit van een boekje '25 wandelroutes in Ierland', en voor vandaag was het plan om het weer af te wachten (want weersvoorspellingen werken niet, je kijkt 's ochtends uit het raam om te bepalen wat het plan is) en eventueel de dichtstbijzijnde route te gaan wandelen. Het weer bleek echt heerlijk te zijn, dus Michelle en ik maakten ons vlug klaar voor een mooie route. Helaas bleek bij de eindtramhalte dat de bus niet reed (tweede paasdag werkt als een zondag). De plannen werden veranderd en we besloten naar het strand te gaan. Helaas werkte de bus wederom niet mee, zodat we uiteindelijk maar weer naar huis zijn gegaan om een restje chocolade paashaas te eten en een hostel te boeken voor ons weekendje Londen.

Want ja, volgend weekend gaan we gezellig een weekendje naar Londen! Beide musicalfan, en met de beste musicals zo dicht bij huis, moest dat er een keer van komen. We hebben in ieder geval kaarten voor Les Miserables, en proberen verder last minute nog wat moois op de kop te tikken. Ik kijk er alvast heel erg naar uit! Vorige week hebben we overigens ook War Horse bekeken, een theaterproductie die binnenkort ook naar Nederland komt, waar een gigantisch paard de hoofdrol speelt. Bestuurd door drie personen, maar levensecht. We zaten 5e rij, en het was geweldig!

Het semester zit er voor de meeste studenten hier in Dublin alweer op, en er zijn alleen nog examens en dan alweer vakantie. Helaas is dat voor ons niet het geval, en heeft het wel als gevolg dat de meeste sporten ermee stoppen. Geen kajak- en danstrainingen meer dus. In plaats daarvan heb ik wel voor het eerst een keertje meegetraind met de karatevereniging hier. Hoewel het héél raar trainen is zonder pak, was het fijn om weer eens mee te doen. Ik ga het volgende week denk ik nog een keer proberen :). En verder train ik sinds een paar weken bij de trampolinevereniging. Afgelopen zaterdag had ik m'n eerste wedstrijdje, haha. Verwacht er vooral niet te veel van - ik heb geen talent, kan nog een salto, etc. Maar ik heb m'n volle routine af kunnen maken, tot twee keer toe, en dat schijnt al heel wat te zijn voor je eerste competitie ;) Een korte toelichting op dat: Je routine bestaat uit 10 sprongen. In die 10 sprongen mogen geen herhalingen zitten. Verder maakt een 'gewone' sprong omhoog dat je routine is afgelopen (dus niet tussendoor even omhoog springen!), net als op één been landen of de blauwe mat aanraken. Wat doe je dan, zonder normale sprongen en salto's? Nouja, landen op je billen, op je buik, met een draai, met je benen opzij, met je benen naar voren, etc. Leuke sport, vooral geweldig om te zien hoe de hoogste klassen het doen: die springen echt zoooo hoog, en met zoveel draaien en salto's en weet ik wat!

Dat was de update weer voor vandaag. Ik ga nog even aan m'n cv schrijven: die moet namelijk binnenkort maar eens opgestuurd worden naar een aantal bedrijven, de banenzoektocht is begonnen!

Tot snel,
Anne

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012