02/06/2014 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu 02/06/2014 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

02/06/2014

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Juni 2014 | Ierland, Dublin

Het is hier vandaag een vrije dag, omdat Louis vandaag jarig is en dat vieren wij! Maar ik heb de afgelopen weken genoeg bezoek gehad en vrij genomen om vandaag eventjes richting m'n bureau te vertrekken en wat data te analyseren. Dat vraagt vooral veel werk van mijn computer, iets minder van mij, dus ik kan ondertussen mooi weer een update geven!

Zoals gezegd dus: Veel visite! De maand begon met een bezoekje van Wouter, gevolgd door Mieke, Jeroen, Tako en Austin, waarna ook Lavinia en Maaike nog eens langskwamen. Superleuk! Voor mij ook een soort van vakantieweekendjes, waarbij ik steeds meer over Dublin te weten kom. Benoemenswaardig zijn daarbij dat ik eindelijk eens verder ben gekomen dan alleen de haven in Howth en zowaar al twee routes heb gelopen. De paarse, moeilijke, route met Lavinia en Maaike - in de tropische warmte, alsof we dik getraind waren en bijna zonder pijntjes. En de rode, iets makkelijkere, route met Mieke, Jeroen, Tako en Austin - waarbij we na de perencider en de nacho's blijkbaar niet meer in staat waren om de rode pijltjes te volgen en we uitkwamen aan de 'verkeerde' kant van een heel groot hek op iets dat leek op een vuilnisbelt. Ha, gelukkig is ons richtinggevoel zo goed dat we weer veilig thuiskwamen: over het hek, onder het hek, om het hek heen, en gewoon 'richting zee' lopen. =D

Een ander geweldig dingetje: Afgelopen vrijdag zouden Lavinia, Maaike en ik eigenlijk de Viking Splash gaan doen - een viking rondtocht door Dublin. Uiteraard hadden we niet gereserveerd en was er geen plaats meer en in plaats daarvan liepen we een rondje over de Trinity campus. Komt er opeens een meneer naar Lavinia toe, en die zegt een ideale plek te weten voor een foto. In sneltreinvaart neemt hij verschillende foto's, vraagt of we meer tijd hebben, hebben we, hollen we naar de volgende spot, maken we nog meer foto's, hollen we naar de volgende spot, etc. Zo gaat het even door, terwijl de meneer ons ontzettend veel te vertellen weet over alles. Omdat we alle tijd hebben, neemt 'ie ons ook snel mee naar het museum, de knuffelberendokter, het kasteel, en nog tal van andere plekjes. Als klap op de vuurpijl weet 'ie precies wanneer we honger hebben en haalt 'ie allerlei chocoladerepen tevoorschijn en worden we getrakteerd. Waarom 'ie ons zoveel wilt laten zien? Met pensioen, en zo is 'ie tenminste onder de mensen. Hij geniet, wij hebben een mooie tocht. Via deze weg daarom: Gerry bedankt! En aan iedereen die nog langskomt in Dublin: misschien vinden jullie het ook wel leuk om een stuk met deze meneer op te trekken! Hij weet ontzettend veel, hij een leuke dag, jij een leuke dag =D

Verder was Londen als verwacht geweldig, met op het programma onder andere Les Miserables, Stomp, eekhoorntjes aaien in het park, foto's maken van de Big Ben, etc. Ook blijkt dat ik een talent heb voor bowlen, behalve als we allemaal met ons andere arm moeten gooien of achteruit moeten bowlen. Ik ben niet gemaakt voor Ierse zon, en m'n nek en hals zijn al aan het vervellen. M'n project loopt nog op rolletjes en iedereen is welkom om er aan deel te nemen, ik kan nog wel wat data gebruiken. De tussentijdse presentatie van m'n onderzoek ging volgens mij best aardig en ik hoop dat de external examiner uit Gent dat ook vond.

Ik wens jullie fijne 'tropische temperaturen' aankomend weekend!

Liefs, Anne

  • 02 Juni 2014 - 20:08

    Miok:

    konden we niet meedoen aan de proef?

  • 02 Juni 2014 - 21:33

    Anne:

    Eigenlijk wel, maar het is er niet meer van gekomen / ik heb rr op de verkeerde momenten aan gedacht.. Ik vraag papa of mama wel ;)

  • 03 Juni 2014 - 09:30

    Ellen:

    Hoi Anne, wat kun jij leuk schrijven! Je hebt het, zo te lezen, super goed naar je zin.Veel plezier, meid!


  • 04 Juni 2014 - 10:55

    Anne:

    Dankjewel Ellen! Ik heb inderdaad een mooie tijd hier, het blijft een fantastische ervaring om in het buitenland te mogen studeren. Wel kijk ik stiekem ook wel weer een beetje uit naar september hoor, wanneer ik weer naar Nederland vertrek ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 22206

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: