7/9/2014 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu 7/9/2014 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

7/9/2014

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 September 2014 | Ierland, Dublin

'It is all a journey. From one land to the next. From one life to another. Remaking ourselves always under the same sun and moon.' - Riverdance

Na een vol jaar in Dublin is de tijd aangekomen om m'n spullen te pakken en weer naar Nederland te vertrekken. Uiteraard kijk ik er naar uit om iedereen weer te zien, weer gewoon last-minute te besluiten om met jullie te lunchen of met een vlieger richting strand te fietsen, of om weer eens ordinair een broodje kroket naar binnen te werken. Maar weggaan is nooit leuk: mensen achterlaten, vriendschappen die heel snel zijn ontstaan en hopelijk nog heel lang voortduren. Met pijn in het hart dus...

Ierland is een prachtig land. De mensen zijn het aardigst van alle landen die ik tot nu toe heb mogen bezoeken: Sta één minuut stil met een kaart voor je neus en drie mensen hebben gevraagd of ze je kunnen helpen. Ga bij een vereniging en ben de medestudent, niet de buitenlander. Dat kunnen we - helaas - niet van alle nationaliteiten (incl. Nederlanders, ben ik bang) zeggen.
Deze week heb ik de tijd gehad om naar Noord-Ierland te reizen en daar met m'n clubgenootjes de kust te bekijken, en om naar de west kust te reizen met m'n studiegenootjes om ook daar de kust te bekijken. Beide reisjes waren heerlijk: super om m'n Nederlandse vriendinnetjes weer te spreken (ik weet waar ik voor terugkom!), geweldig om een 'laatste reisje' te maken met m'n internationale vriend(inne)tjes, en ontzettend mooie vergezichten! Galway wint qua locatie, wat een heerlijk stadje, zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken. En dan vooral fietsen op de Aran Islands en foto's maken bij de 100m hoge kliffen =D.

Vanmiddag heb ik dan eindelijk mijn bureau op m'n 'kantoor' opgeruimd en leeg achtergelaten... Een raar gevoel! Met trots vorige week een mooie eindscriptie ingeleverd in Dublin, nu is het afwachten op de eindcijfers (maar geen zorgen) en dan hopelijk in april terug om m'n diploma in ontvangst te mogen nemen. Een goede reden voor een reünie! (dus zeker geen 'laatste reisje') De definitieve versie van de scriptie moet nog naar Praag gestuurd (wachtend op een paar administratieve dingetjes), dan moet ik daar nog een eindexamen en verdediging houden en dan hopelijk is dat ook allemaal klaar voor het eind van 2014.

De tijd van het schrijven was druk, vol, maar (voor mij) gelukkig niet al te hectisch. Af en toe was er zelfs tijd om eventjes van de zon te genieten, want ja, ook Ierland heeft zomer gehad dit jaar! Vaak in de pauzes, waarvoor we ons dan snel omkleedden naar zomerse kleding - op het kantoor zelf was het vaak lange broek en trui, met de airco net een paar graadjes te laag. Energie werd afgereageerd met boulderen (klimmen) bij het bouldercentrum om de hoek, alle andere sportverenigingen hadden immers al zomerstop.

Wat er gaat gebeuren als ik weer in Nederland ben? De vraag wordt vaak gesteld en eerlijk gezegd zou ik het slecht weten... De banenzoektocht is begonnen en we wachten nog even af waar ik terecht kom en waar ik een huisje ga zoeken. Ik houd jullie op de hoogte!

Tot heel snel!
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 22225

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: