University part 3: Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu University part 3: Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

University part 3: Dublin!

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 September 2013 | Ierland, Dublin

Ik ben in Dublin! Sinds woensdag, nog altijd huisloos, maar er lijkt schot in te komen. (Jullie krijgen wel een update als er iets rond is, voor het geval het met optimisme alsnog allemaal mis blijkt te gaan) Maar in hostels slapen heeft ook best wel wat, je leert weer waarderen hoe fijn normale mensen eigenlijk zijn en wat het is om een eigen kamer te hebben, en je ziet meteen wat van de stad natuurlijk! In het eerste hostel waar we sliepen lagen we met z'n 20'en op één kamer, met een hoop gesnurk en veel warmte. In ons tweede hostel liggen we maar met 8, maar is er een jongen die volgens mij niet helemaal 100% is... Maar het is er lekker stil, dus we slapen als roosjes =D.

Ierland heeft z'n charmes. Ze rijden hier aan de 'verkeerde' kant van de weg. Ze gebruiken hier 'rare' stopcontacten. Ze spreken hier in een onmogelijk dialect. Het 'regent' hier niet, maar het is hier wel altijd heel nat, en die nattigheid komt van horizontaal. Guinness is populair, maar er is ook appelcider op de tap en dat is eigenlijk veel lekkerder. Oh, en er is veel live muziek in de kroegjes, wat het een gezellige boel maakt!

Ik heb inmiddels een fiets, en ik heb m'n leven al gewaagd door er ook daadwerkelijk mee door de stad te fietsen. Vooral oversteken is echt heel erg ingewikkeld in m'n hoofd, waardoor lopen soms sneller zou zijn. Een kwestie van heel veel doen, en daar kijk ik nu al naar uit. Ik heb de fiets gemist vorig jaar!

Verder is het hier nu vooral nieuwe mensen ontmoeten, de stad leren kennen, en ons langzaamaan voorbereiden op de eerste colleges. Nog een weekje te gaan voordat dat het geval gaat zijn. De Ieren lijken in de eerste instantie aardig en erg open, dat is sowieso fijn :)

We gaan ons hier wel vermaken denk ik zo! Hopelijk tot snel, met een update over een huis!

Liefs, Anne

• 15 September 2013 - 20:31

Mieke:

He Anne,

Heel veel succes in Dublin! We volgen je weer!

Dikke kus Ron en Mieke

• 16 September 2013 - 16:22

Anne:

Leuk om te horen! Ik zal m'n best doen om weer regelmatig wat te berichten :D

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012