Starting to settle in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Starting to settle in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Starting to settle in Dublin!

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 September 2013 | Ierland, Dublin

Hier is dan een update vanuit ons huis! Heel blij kan ik zeggen dat we binnen een week tijd een huisje hebben gevonden in Dublin, niet slecht, als je ziet dat er mensen al een week of 7 in een hostel wonen. Maar goed, wij zijn natuurlijk geen 'studenten' maar 'postgraduate researchers' met een 'contract bij Trinity College'. Opeens willen ze dan wel met je praten. En niets gelogen, gewoon andere woorden voor precies hetzelfde =D.

Ik zit nu in de ruime woonkamer, helemaal gemeubileerd, zelfs met piano. Ik heb uitzicht op de achtertuin, netjes en met (als het weer het toelaat) een avondzonnetje, zelfs met goudvisjes in de vijver. Ik zie ook vanaf hier de open keuken, waar de afwasmachine aan het draaien is, en waar je zo fijn aan de bar kunt zitten om te ontbijten. Boven hebben we drie slaapkamers, met allemaal een verschillend formaat, maar voor ieder wat wils (of in ieder geval een mouw aan te passen). Daar is ook de badkamer, die helemaal groen is (incl. de wc, wastafel, het bad), en waar een krokodillenkleedje in het bad ligt. De vloerbedekking in de hal/op de trap is nogal ouderwets, maar de rest van het huis heeft netjes laminaat. In de voortuin kunnen we onze auto parkeren, of, bij gebrek aan beter, onze fietsen. Het slot van de deur werkt voor geen meter, en daardoor worden we regelmatig binnen- of buitengesloten. Gelukkig wordt daar al aan gewerkt. En ja, wat valt er verder nog te zeggen?! Het huis heeft alles, incl. schilderijtjes, knutselwerkjes, en een Harry Potter-kamer.

Verder vermaken ik me tot nu toe prima in Dublin. Ik heb me bij een heel aantal verenigingen ingeschreven, zodat ik me niet hoef te vervelen het komende jaar, en genoeg mensen kan leren kennen. Vanaf nu dus lid bij de hike-vereniging, surfvereniging, snowboardvereniging, kajakvereniging, dansvereniging, neuroscience-vereniging, eet- en drinkvereniging, en de internationale studentenvereniging! Ik ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben voor ons :).

Groetjes!
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 22254

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: