Kayaking, hiking - first week of college! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Kayaking, hiking - first week of college! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Kayaking, hiking - first week of college!

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 September 2013 | Ierland, Dublin

De eerste week achter de rug! En het wordt hier nog steeds iedere dag leuker, hoe is het mogelijk!

Op het moment van schrijven helemaal kapot van een hele dag op het water. Zoals gezegd vorige keer, ben ik lid van de kayakvereniging, en we hadden vandaag onze eerste trip naar de rivier. En het was echt top! Met een heerlijk zonnetje een beetje heen en weer gepeddeld, onze skills bijgewerkt, geleerd hoe we kunnen voorkomen dat we kapseizen, en daarna een aantal keer van een soort dam afgegleden. Dat ging niet altijd goed, met een nat pak tot gevolg, maar zo leer je ook direct hoe je uit je boot klimt in het geval je wel kapseist! Want de bootjes zijn verdacht onstabiel... Naast dat er iedere week een tocht naar de rivier wordt georganiseerd hebben we trouwens ook twee keer per week zwembadsessies (in nog onstabielere kanopoloboten) met een aansluitende borrel, en iedere maand een weekendtrip naar een rivier wat verder van Dublin. De mensen zijn echt superleuk en aardig, dus ik ga me wel vermaken bij deze groep denk ik zo! Jammer dat ik m'n wetsuit, m'n lycra, m'n waterschoenen etc. allemaal in Nederland heb laten liggen...

Gister zijn we met de internationale studentenvereniging naar Glendalough gereisd, en daar een mooie hike gelopen. Wederom met een heerlijk zonnetje! Echt, aan de zon komt geen eind hier, en iedere keer worden we weer op het hart gedrukt dat dit écht niet normaal is in Ierland, en dat we er maar zo veel mogelijk van moeten genieten nu het nog kan. Ik geloof er niets meer van, volgens mij stellen ze zich aan... Tot die tijd blijf ik nog even van het zonnetje genieten, haha!

Daarnaast qua sport e.d. deze week eindelijk weer wat baantjes kunnen trekken, in het zwembad in het sportcentrum naast ons faculteitsgebouw - waar we als student gratis in kunnen. Heel fijn geregeld! Hopelijk betekent dat dat ik in m'n lunchpauze wat baantjes kan trekken, als we straks écht beginnen met full-time studeren enzo.
Ook een lesje Ierse dans gehad, haha. Kun je natuurlijk niet omheen in dit land! Ik moet echter nog flink trainen voordat ik dit een dans kan noemen, hehe.

Wat de studie betreft: Deze week hebben we vooral besteed aan uitzoeken wat we als masteronderzoek willen gaan doen. Ik ben er min of meer uit, morgen nog even met een jongen praten die nu zijn onderzoek daarnaar doet, om te horen of echt alles is wat ik ervan verwacht. Verder hebben we ook één vak lopen, en komt er deze week nog een ander vak bij. We zijn met z'n 7'en in de studie, dus we kunnen aardig relaxt met de docenten overleggen wanneer we les willen hebben, of evt. zelfs hoe vaak (afhankelijk van hoe moeilijk we het wel/niet vinden).

Op het moment dus een beetje gebroken van het drukke weekend. Dus ik kijk nog even een serietje of een filmpje, en dan lekker slapen! Welterusten lieve mensen!

Liefs, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 22233

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: