Autumn is coming - Sinterklaas, traveling and work - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Autumn is coming - Sinterklaas, traveling and work - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Autumn is coming - Sinterklaas, traveling and work

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Oktober 2013 | Ierland, Dublin

Het gaat allemaal niet zo lekker in Nederland he? Terwijl ik hier zit te smachten naar chocoladepepernoten en sinterklaasschuimpjes, blijkt dat dat smachten misschien wel voor altijd zo zal blijven. Zwartepieten een beetje afschaffen, puh, het is wat... Hoe moeten we ons dan voortaan verkleden tijdens landenpresentaties? Zwarte Piet bleek vorig jaar een goede zet!

Maar goed, terwijl jullie lekker verder discussieren, ben ik hier in Dublin echt aan het werk. Ik ga naar colleges (dit wordt een kort stukje, m'n college begint namelijk straks), ik zit de hele dag op kantoor 'dingen te lezen en te schrijven en te analyseren', of ik zit in het lab en ik meet hersenactiviteit van mensen die geluidjes te horen krijgen terwijl ze de film Verschrikkelijke Ikke kijken. De hele week, en het bevalt me dikke prima!

Vorig weekend zijn we met een bups internationale studenten naar de andere kant van het land gereden, om daar de 'Ring of Kerry' te bekijken. Dat is een natuurgebied, en daar kun je in een ring doorheen rijden. Het was echt Iers, met heel veel schapen, zee, kou, en warme wishkey. Het Ierse landschap is echt zoals je het Ierse landschap verwacht, dus daar hoef ik verder denk niet over uit te wijden. Bekijk vooral de foto's op m'n facebook als je wel wilt dat ik erover uitbreid ;).
Afgelopen weekend lekker niets gedaan. Van tijd tot tijd begint het Ierse weer ook langzaam door te zetten. Dat is ook zoals je van Iers weer verwacht, dus daar hoef ik ook niet over uit te wijden. Bekijk vooral niet de foto's op m'n facebook dit keer, die zijn misschien misleidend ;). Maar het maakt niet uit, want als ik thuis kom is er warme chocolademelk, en nieuwe wol en nieuwe naalden, voor een nieuwe sjaal en eventueel nieuwe muts.
Aankomend weekend vertrekken we met de kajak club voor een weekendje weg, inclusief kajakken op zee en kajakken in de rivier. Zin in!

Verder is de tijd van reisjes boeken blijkbaar aangebroken. In november gaan we met een aantal studenten van hier naar Dusseldorf, waar een groot biomedisch congress-achtig iets is georganiseerd. Vanaf daar door naar Aken, waar een studiemeeting is gepland. En omdat ik dan toch bijna in Nederland ben, gezellig even hoi zeggen bij m'n clubgenootjes in Maastricht.
Omdat ik voor de kerst toch terug naar Nederland wil, heb ik daar een paar dagen Mieke bezoeken in Frankrijk aan vastgeplakt. In december vlieg ik dus niet naar Nederland, maar naar Frankrijk om vanaf daar naar Nederland te treinen. Ik ben benieuwd in wat voor Erasmus milieu Mieke terecht is gekomen, en kijk nu al uit naar Parijs-met-kerst!
En dan is ook eindelijk zeker dat ik dit jaar toch kan gaan wintersporten! Het leven is een groot feest! :D

Dat allemaal terwijl de deadlines me om de oren vliegen. Januari heeft de eerste grote deadline, en dat is eigenlijk een soort van onmogelijk. Maar we gaan ervoor, want wie niet waagt wie niet wint, en doorwerken met kerst is altijd een optie! Dat is namelijk wel handig: Onze labmeetings (dus met iedereen die aan hetzelfde onderwerp werkt) is toch via skype, omdat een van de professoren in Amerika woont. Kan ik vanuit Nederland gewoon intunen, en lekker meedoen, haha.

Oh, en dan tot slot: ze hebben me zover gekregen, ik fiets tegenwoordig met fluoriserende attributen, om er maar voor te zorgen dat de bussen me niet een keertje echt omver rijden. Een fluoriserend ding voor over m'n tas, zo'n vestje, extra lichtjes... Het is dat je het gratis op het internet kunt bestellen, haha, het heeft de drempel in ieder geval lager gemaakt. Nog even en ik heb ook een helm op... :O

Nou, tijd is om, tijd voor Neural Signal Analysis!
Succes met jullie Pietendiscussie, bewaar wat chocoladepepernoten voor me, en geniet van die extreem warme temperaturen bij jullie!

Liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 22243

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: