Busy times - visits, exams and traveling around - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Busy times - visits, exams and traveling around - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Busy times - visits, exams and traveling around

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 December 2013 | Ierland, Dublin

Wow, de tijd ging snel!

Inmiddels zit ik drie maanden in Dublin, en is het eerste 'semester' (eigenlijk hebben we er drie, noem ik het dan 'trimester'?) zo goed als afgesloten. De kerst is hier duidelijk aanwezig, met verlichtte straten, kerstbomen in iedere hoek, een adventkalender op het lab/kantoor, secret santa feestjes, en veel kersttruien. Bij ons thuis is het karig versierd, maar hej, we hebben van die rode bloemen met gouden glittertjes, en dat is kersteriig! Het weer is overigens niet bepaald kersterig, met temperaturen tot aan 17 graden... De verenigingen hebben allemaal hun eigen kerstfeestjes gehad om het jaar af te sluiten, met als 'hoogtepunt' toch wel de dansvereniging, die vorige week liet horen dat we deze week een uitvoering zouden hebben. Ahum. Een uitvoering. Nouja, m'n ierse dansgroep en m'n hiphop groep hebben dus fijn even in de spotlights gestaan, haha. Gelukkig alleen voor elkaar, en niet voor groter publiek, want ik denk dat we nog even moeten oefenen... ^^


Afgelopen week waren de examens, en iedereen heeft er flink wat uurtjes ingestoken om het maar zo netjes mogelijk af te handelen. Ja, ik wist antwoorden op vragen. Nee, ik weet niet wat dat voor m'n cijfers betekent... Ze hebben hier het interessante systeem dat als je alle stof kent je een '50%' krijgt. Weet je méér dan de stof, dan kun je hoger krijgen, tot 100% aan toe. Maar het is altijd lastig 'meer dan de stof' te leren, aangezien dat nogal een breed begrip is. Voor het examen 'Form & Function of the Nervous system' kwam dat voor mij neer op 'oke, dan leer ik dit boek wel uit m'n hoofd', en had ik het geluk dat één van de (slechts) twee vragen over het gehoor ging: een onderwerp waar ik nu al 3 maanden over lees, over schrijf, en onderzoek naar doe. Voor 'Neural Signal Analysis' kwam het neer op 'bij elk onderwerp wikipedia en google napluizen opzoek naar meer info', en hadden we het geluk dat het halve examen gelijk was aan dat van vorig jaar. Afwachten hoe dit af gaat lopen :).

Verder zijn de afgelopen weken vooral heel vol geweest met leuke dingen. Sharon kwam op bezoek uit België, en we hebben ons kunnen bekwamen als echte whiskey proevers in het Jameson museum. Ook hebben we een fijne 'hike' gemaakt langs de 'kliffen' (oke, het klifferige viel een beetje tegen, maar er was zee, dat is altijd goed), en heb ik nog mooi haar EEG kunnen meten. Ik ging op bezoek in Duitsland, om daar MEDICA te bezoeken - een grote internationale fair waar echt ontzettend veel biomedische producten worden getoond. Vanuit Medica door naar Aachen, waar we een meeting met de studie hadden en al onze studiegenootjes aan de andere universiteiten konden weerzien/ontmoeten. Groot feest, heerlijke tijd. Vanuit daar ook door voor een bliksembezoekje Maastricht, waar mijn jaarclub Swing een clubweekendje hield. Kon ik daar ook mooi nog een stukje van meepakken :D Altijd goed om iedereen weer te zien! En het weekend erna kwam Jeroen op bezoek vanuit Nederland. Kon 'ie mooi m'n verjaardag vieren - want ja, die was er ook nog! - hebben we ons bekwaamt als echte biertappers in het Guinness museum (ik blijf diploma's sparen, haha, misschien moet ik ze op m'n cv zetten!), en hebben we het ijskoude water van de Boyne beproefd door ons in een kajak te wagen. Helaas met een fikse verkoudheid en verlies van stem als gevolg, maar het was een mooie trip!

Nou, en nu heb ik een weekendje vrij genomen om eens bij te komen van deze 'zware' periode. Immers, ik moet weer vol energie zijn als ik a.s. dinsdag al naar Frankrijk vertrek om Mieke een bezoekje te brengen in Nantes en door te trekken naar Parijs. Ik ben zooo benieuwd naar Parijs vlak voor kerst! (en ook naar Nantes hoor, Miek ;)) En dan door naar Nederland, om toch in m'n eigen landje kerst te vieren, oud en nieuw te knallen, en vooral iedereen weer even te zien. Genoeg leuke dingen op de planning.

Wel met een slag om de arm natuurlijk, want er is genoeg te doen. Er moet een literatuurverslag geschreven worden voor m'n thesis, een literatuurverslag op een thema naar keuze 'maar iets met hersenimplantaten', en dan nog een abstract voor een conferentie. Allemaal met deadline 'ergens januari', allemaal met niveau 'misschien kunnen we er een publicatie van maken'. Maar we gaan ervoor, want het is allemaal ontzettend interessant! (en da's niet sarcastisch, het is écht heel interessant!).

Dublin is fijn, en ik heb het hier nog altijd naar m'n zin! Maar het is goed om straks even naar Nederland te vliegen en gedag te zeggen =) Tot snel!

Liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 22230

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: