Splashing in puddles with your favourite boots - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Splashing in puddles with your favourite boots - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Splashing in puddles with your favourite boots

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 April 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Eindelijk! Het is zomer, en ik heb hier op zitten wachten. Jawel, ik heb heerlijk genoten van de hoeveelheid sneeuw, ik vond het geweldig om dit jaar wat extra tijd in de bergen door te kunnen brengen en zowel m'n snowboard- als m'n ski-skills wat te verbeteren. Maar het werd tijd, het was koud, en we willen weer gewoon in het park hangen, net even te snel verbranden, bbq'en tot de sterren boven ons hoofd staan, en van onze vakantie genieten!

Nog maar één maandje te gaan, en dan zit het semester er hier weer op, en vertrek ik weer uit Praag. De tijd gaat snelll! Te snel? Misschien, maar ik heb heel veel zin in de zomervakantie (5 weekjes Ameland, 2 weekjes Slovenië, en wie wie weet wat nog meer!) en ik kijk alvast heel erg uit naar de volgende twee semesters in Dublin.

We hadden deze week een skype gesprek met de coördinator uit Dublin. Het ziet er naar uit dat alles daar tot in de puntjes geregeld is, en dat we ons voor moeten bereiden op bikkelhard werken. Een weekje weg tijdens de collegedagen? Dacht het niet, dan loop je patiënten voor je onderzoek mis! Want we beginnen in september direct met onze Masterthesis, zodat we een extra goed resultaat neer kunnen zetten aan het eind van het jaar.

Maar goed, eerst nog even Praag dus. De afgelopen weken hebben we een bezoekje kunnen brengen aan België (Gent, Brugge, Brussel, Oostende), en heb ik studiegenootje Gianluca verhuisd naar Duitsland (Nürnberg). België was top: Erasmusstudenten Sharon, Kasper en zelfs Suvi uit Finland weer kunnen zien, summer school genootje Jilke weer even hoi kunnen zeggen, en daarnaast natuurlijk een groot deel van de Cemacube studenten. Top! Ook Nürnberg was opvallend mooi, met z'n middeleeuwse stijl. Ik raad jullie aan om daar even een bezoekje te brengen, mocht je toevallig in de buurt zijn ;). Daarnaast kwamen papa en mama langs, en Louis en Marlou. Oftewel: de weekenden waren aardig volgepland. En daar gaan we voorlopig nog even mee door, want morgen komen wintersportmatties (zomersportvriendjes en -vriendinnetjes? Het kan tegenwoordig allemaal!) Josine, Mieke, Jeroen en Dennis langs. Om eens even te voelen hoe warm 26 graden ook al weer is. Of omdat ik anders zo alleen naar het Koninginnedagfeestje hier moest... Want ja, ook hier gaan we proberen te vieren dat we Willem nu onze koning mogen noemen. Drie vingers in de lucht voor Willem! De w van Willem! We hebben het onze studiegenootjes alvast leren zingen (het klinkt wel een beetje raar in het Engels moet ik zeggen.. Maar in het Nederlands eigenlijk ook), en ze vinden Nederlanders nu weer een beetje raarder. In tha pocket!

Gisteren onze tijd doorgebracht op een gratis festival bij Strahov, de studenten dormitories. Heerlijk in het zonnetje, met de geur van bbq en worstjes om je heen. Eergisteren naar een gek maar geweldig concert van een band uit Bosnië (geniaal, die balkan touch).

En nu aan het eind van m'n verhaaltje, omdat m'n karatetraining begint! Ik spreek jullie snel weer, ofwel hier, ofwel omdat jullie toevallig in Praag zijn, ofwel omdat ik alweer snel in Nederland ben ;)

Veel liefs,
Anne

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012