Think of all the beauty [.]around you and be happy - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Think of all the beauty [.]around you and be happy - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Think of all the beauty [.]around you and be happy

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Februari 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

(By Anne Frank)

Het is een ziekenboeg hier, ik denk dat het voor iedereen tijd wordt dat de lente eens om een hoekje komt kijken. Of we zijn het gewoon niet meer gewend om 's ochtends vroeg op te staan en ons lichaam vertoont ontwenningsverschijnselen. Hoe dan ook, er is een hoop gesnotter, gekuch, en pijnstillers vliegen er doorheen in mijn flat.

De eerste week van het tweede semester zit er weer op. Er zijn dit semester niet zo veel nieuwe Erasmus studenten, althans niet bij onze studie: Ik heb er tot nu toe 3 geteld, en misschien komt er nog eentje verlaat bij huppen, maar over het algemeen denk ik dat de klassen niet zo vol worden. De Tsjechische lessen zijn nog het volst, en daar blijkt vooral dat er weer flink wat bijgespijkerd moet worden na twee maanden vakantie. De werkwoorden liggen zo diep in mijn brein dat het graven wordt. Maar de motivatie is er, en m'n studiegenootjes blijken niet (allemaal) stil gezeten te hebben, dus er wordt weer aan gewerkt!

Zoals ik van de week vertelde ben ik bij een andere karatevereniging gaan trainen, en ik sta versteld van hun kunsten. Mijn eerste indruk is vooral dat ze erg goed zijn - ik weet niet of dat komt omdat ik zo erg onder de impressie ben van de trainer die twee uur lang in het Tsjechisch tegen de groep staat te schreeuwen (echt, dat doe ik hem niet na! Na vijf minuten zou ik al geen stem meer hebben, haha), of omdat ik gewoon een tijd niet meer de talentengroep bij Funakoshi heb zien trainen... Maar ik denk dat iedereen nog genoeg van elkaar kan leren. In ieder geval leer ik genoeg bij deze vereniging. Ik zal dus zekerweten vaker langs komen! Kijken hoe lang het duurt voordat ik de dag na de training gewoon kan lopen ;).

Eigenlijk is er niet zo heel erg veel gebeurd waar over te schrijven valt. Het leven gaat hier gewoon een beetje verder als ervoor, maar dan zonder heel veel mensen die we in het eerste semester leerden kennen, en met wat nieuwe mensen van dit semester. We gaan er weer wat moois van maken!

Liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 22241

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: