Whatever you are, be a good one - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Whatever you are, be a good one - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Whatever you are, be a good one

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Februari 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

(by Abraham Lincoln)

Het is nog altijd vakantie, maar het wordt hoog tijd om jullie weer eens op de hoogte te brengen van het reilen en zeilen. Vandaag is het zaterdagavond, en nee, geen feestjes of kroegjes, want ik moet goed uitrusten voor morgen. Morgen gaan we namelijk, zomaar uit het niets, een dagje snowboarden hier in de bergen. Dat gaat zeker weten leuk worden, dus ik kijk er naar uit, en duik straks op tijd m'n bedje in!

Vanavond (en gisteren, en eergisteren, en eigenlijk de hele week) heb ik me bezig gehouden met het opfleuren van m'n kamer. Het blijft altijd leuk om je kamer jezelf eigen te maken, ook al is het maar voor een verblijf van vier maanden (de tijd gaat snel, dan moet ik alweer weg hier!) en wil ik het dus een beetje budget houden. Maar mijn zelfgemaakte gordijnen zien er aardig realistisch uit, en mijn tafel gemaakt uit de volle verhuisdozen die ik over had, is hipper dan een Ikea tafel. Wat wil je nog meer?! De 'fotomuur' is nog niet helemaal af, maar de ideeën zitten nu bijna helemaal in m'n hoofd, dus daar ga ik de komende week nog even verder aan werken.

De komende week is ook de week dat eindelijk mijn studie weer vervolgd. Het zal tijd worden, zullen sommigen zeggen. Daar ben ik het denk ik ook wel mee eens: kijken of ik nog in staat ben colleges te volgen, haha. Dit semester mogen we stage gaan lopen bij het ziekenhuis - vooralsnog is dat het enige ook direct dat ik over die stage kan zeggen. Oh, en dat we daar de komende twee weken nog even niet mee beginnen. Verder is er een aantal vakken dat ik zelf heb mogen kiezen, waardoor ik soms in groepjes van zo'n 3 studenten zal zitten. Makkelijk als je wat wil schuiven met tijden, lastiger als je zonder afbericht een keertje niet op wil komen dagen... Laten we dan maar op het eerste focussen ;).

Volgende week ga ik ook een keertje een kijkje nemen bij een andere karatevereniging in Praag, omdat degene waar ik altijd train vakantie houdt. Een ander meisje dat bij beide verenigingen traint vroeg me om mee te gaan. Het schijnt een goede vereniging te zijn, die meer focust op kata. En het is maar 10 minuutjes met de tram vanaf m'n kamer, in plaats van een half uur met de metro. Misschien een goed alternatief!

De sneeuw blijft hier nog altijd gestaag vallen, alhoewel het niet meer blijft liggen. Ik denk dat langzaamaan de lente er aan zit te komen, en eigenlijk kijk ik daar wel weer naar uit. De eerste weekjes Praag waren heerlijk, met veel tijd in het zonnetje in het park, en ik zou mij daar graag weer heen verplaatsen. Die nattigheid is ook niet alles. Maar ik klaag niet, want zoals ik zei, nu kun je gewoon last minute besluiten een dagje te boarden, en dat blijft toch wel het meest ideale.

De plannen voor het komende semester qua reisjes worden ook alweer langzaam ingepland. Sowieso gaan we een keer naar Gent, waar we een meeting hebben met alle andere studenten die hetzelfde programma doen als ik, door de verschillende landen heen. Een leuk aanleiding om Sharon op te zoeken, en direct met allerlei andere (oud)studiegenootjes de stad te verkennen. Daarnaast is er nog genoeg van Tsjechië wat gezien moet worden voordat we alweer richting Nederland vertrekken; suggesties blijven welkom!

Dobre noc voor nu!
Liefs



  • 16 Februari 2013 - 22:41

    Maaike:

    pivo!

  • 17 Februari 2013 - 09:59

    Mieke:

    He Anne,
    Wat een belevenissen allemaal. Volgens mij kom je tijd te kort in Tsjechië!
    Nog heel veel plezier en succes met je studie!
    Groetjes vanuit Schoorl!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 22247

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: