Don't count the days. Make the days count. - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu Don't count the days. Make the days count. - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

Don't count the days. Make the days count.

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Januari 2013 | Bulgarije, Sofia

(By Muhammad Ali)

Nou, om eens verandering in de locatie te brengen: Dit keer schrijf ik vanaf een computer in het hostel in Sofia, Bulgarije. Ik heb precies een kwartier de tijd, dus een lang verslag gaat het helaas niet worden.

Op het moment dus in Sofia, een deel van mijn vakantie aan het invullen. Gister zijn Serap (D), Daniel (D), Sharon (B) en ik hier aangekomen, om een bezoekje te kunnen brengen aan Vicki, die hier vandaan komt. Omdat er de nacht ervoor niet heel erg veel tijd voor slapen was, waren we bij aankomst niet tot veel meer in staat dan eten en dan naar het hostel om ons bedje in te duiken. Maar tjee, wat is het eten hier goedkooooop! Als je naar een restaurant gaat, zie je de prijzen en denk je 'oh, dat is goedkoop zeg!' en dan moet je de prijs nog eens door twee delen omdat het geen euro maar leva is. Niet echt goed voor onze gezondheid dus (we kunnen ook twee dingen kiezen?!), maar wel veel meer groenten dan in Praag (maar da's natuurlijk ook niet moeilijk...). Vandaag wel meer gedaan dan gister. Bij het ontbijt een aantal mensen uit Chili ontmoet, waarna we ze gedag hebben gezegd en ons bij de Gratis Sofia Tour hebben gevoegd. Deze jongeman heeft ons alle toeristische high lights van de stad laten zien in iets meer dan twee uur tijd, waarna we hem natuurlijk wel een fooitje hebben gegeven (volgens mij kun je echt dik verdienen met gratis toergids zijn! Aanrader! Maar niets voor mij, haha). Mijn conclusie over Sofia? Het heeft een aantal gebouwen dat echt de moeite waard is om te bekijken of een foto van te maken, maar het mooie wordt een beetje verpest door de rest van de omgeving. Waar je in bijvoorbeeld Wenen geen auto ziet in een straal van tenminste 100 m van een mooi gebouw, staan ze er in Sofia min of meer tegen aan. Jammer... Maar goed, het is wel echt interessant om die verschillen eens te bekijken en te zien!
Voor de komende dagen geldt dat we een beetje gaan rondreizen. Morgen naar een spa in de bergen, de dag erna skien een eindje verderop in diezelfde bergen, en dan de dag erna nog een abdij bezoeken. Dan is het tijd voor Plovdiv, een andere grotere stad hier in Bulgarije, een wijnproeverij daar in de omgeving, en dan alweer terug naar Sofia en vervolgens naar Eindhoven. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden en wat ons allemaal te wachten staat!

Afgelopen week heb ik in Praag door kunnen brengen, samen met mijn clubgenootjes! Gelukkig zit ik inmiddels in mijn nieuwe appartement, zodat ik ze alle zes kon huisvesten. Midden in het centrum, ideaal. Het was koud, en een beetje sneeuwerig, dus we hebben de tijd ouderwets doorgebracht met van het ene restaurant naar het volgende cafe naar het andere kroegje te wandelen. En tussendoor kregen ze natuurlijk alle toeristische high lights te zien van Praag ;) Tenminste, ik hoop dat ik niets belangrijks heb overgeslagen...

Mijn nieuwe appartement bevalt goed. In die zin: er is voor wat ik gewend ben enorm veel ruimte, en we hebben alles goed geschrobd en schoongemaakt, zodat ik er ook gewoon naar de wc durf te gaan. Met mijn huisgenoten moet ik nog even een band op zien te bouwen, maar ze kunnen vast heel aardig zijn. In ieder geval is er Serap, dus da's tof :).

De kerstvakantie heb ik deels doorgebracht in Nederland (leuk om te zien dat het daar nogsteeds nat, koud, en grijs is, maar iedereen nog altijd even leuk, gezellig en tof ;)), en deels in Frankrijk, Briancon. Ik heb me uitstekend vermaakt, niets gebroken, en een heerlijk kleurtje gekregen van alle zonnestralen die ons tijdens deze week vergezelden. Helaas zie ik nu net dat ik echt moet gaan, dus ik kan jullie geen meer details vertellen. Misschien binnenkort!

Liefs vanuit Sofia,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 22236

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: