You're never fully dressed without a smile - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu You're never fully dressed without a smile - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anne Leijsen - WaarBenJij.nu

You're never fully dressed without a smile

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 September 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

(By Charles Strouse - Annie)

En een glimlach kan er al deze dagen wel van af, met al die aardige mensen hier om me heen! Ik ben inmiddels 3 dagen in Praag, en het voelt alsof ik al drie weken lang hier rondloop. Oke, misschien niet helemaal drie weken, want ik weet links en rechts nog niet van elkaar te onderscheiden als ik rondloop in het centrum. Maar in ieder geval al genoeg beleefd! M'n huisgenoot was zo aardig om me mee te nemen naar zijn drakenboottraining (leuk, maar nee, toch niet helemaal mijn sport...), m'n buddy heeft me een geweldig uitzicht over de stad laten zien vanuit een park hier verderop (Praag is toch best groot!), en gister heeft m'n Nederlandse studiegenoot eens even laten zien waar je het beste een biertje kunt drinken (en bier drinken kunnen ze hier, tjee!). En dan staat er voor de komende tijd ook nog genoeg op het programma!

Dat ik in ruil daarvoor mijn koelkast schimmelvrij moest maken, het bad zwart ziet i.p.v. wit, en ik nog niet heb gedurfd het ondefinieerbare en stinkende 'ding' (Kip?) uit een van de keukenkastjes te halen, moet dan maar even op de koop toe nemen =)

M'n Tsjechisch gaat met rasse schreden vooruit. Van niets kan ik inmiddels al een stuk of 5 dingen zeggen, dus dat is toch een vooruitgang van... Nouja, oneindig veel!

Oh, en wellicht handig om te weten voor degene die m'n nieuwe adres inmiddels hebben: Achter m'n adres moet nog even het flatnummer '5' worden toegevoegd. En ik zal (voorlopig?) vooral bereikbaar zijn op mijn Tsjechische telefoonnummer i.p.v. m'n Nederlandse.

Nashledanou!
Anne

  • 08 September 2012 - 15:18

    Maaike:

    Pivo!!

  • 08 September 2012 - 15:40

    Josine:

    Chci pivo!

  • 08 September 2012 - 15:54

    Ilona:

    Hee anne,

    Klinkt heel leuk, veel plezier! Ik kom je nu niet meer in de computerzaal tegen denk ik ;)
    Succes met de studie!

    groetjes Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ahoj! (As they greet in Czech! My first Czech words, haha) My name is Anne, and I'll spend the up coming year at the Czech Technical University in Prague. Kind of an adventure, as Dutch student, but it's gonna be fun, for sure! I'll try to keep this blog up to date. But, I warn in advance: I'm used to have a busy schedule, so maybe updates will not be made for quite long times. If it takes to long: please, send me a message, and I will post something new! I hope I will enjoy you with my stories, pictures, recipes and crazy thoughts =D Looking forward to a wonderful year, Anne

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 22251

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 01 September 2014

Dublin

06 September 2012 - 01 Augustus 2013

Prague

Landen bezocht: